Pagini

vineri, 18 decembrie 2015

Countdown to Christmas: Dermocosmeticale

Dearies, observam cu totii ca nu e de mine scrisul zilnic aici, nu? Nici macar nu pot spune ca am fost incredibil de ocupata. Doar ca nu am avut idei. 

Lasand scuzele la o parte, astazi am sa va explic un pic metoda mea de ingrijire a pielii si o sa discutam despre un subiect care, pe mine, ma obsedeaza: tenul.

Ever since I can remember am avut probleme cu tenul. Tenul meu este unul destul de problematic, este uscat pe alocuri, gras prin alte locuri, destul de sensibil si, da, acneic. Dupa ce am incercat groaza de porcarii produse destinate tenului cu probleme, am renuntat si i-am facut o vizita medicului endocrinolog. In urma vizitei, m-am ales cu multe intepaturi facute de asistentele de laborator, un diagnostic mai mult sau mai putin sigur si un tratament destul de stufos de urmat. Am urmat tratamentul ce constra in vreo 5 pastile pe zi, on and off , un pic mai bine de un an. Problemele insa nu s-au rezolvat. Nici macar ameliorat. Astfel incat, am decis sa cer o a doua parere. 

A doua excursie la doctor mi-a adus, in mare aceleasi raspunsuri: diagnosticul era acelasi, problemele evidente si tratamentul medicamentos era cel corespunzator. Cu toate acestea, rezultatele nu se vedeau. Cel de-al doilea doctor mi-a recomandat sa tratez problema din alta perspectiva. Pe scurt, pielea reflecta ce ii administram organismului, iar eu trebuia sa incep sa mananc mai multe fructe si legume si sa reduc produsele de la animale. De asemenea, mi-a recomandat o cura de antibiotice si o crema pe care nu o mai gaseste nici Sfantul Duh in Bucuresti. E vorba de miraculosul Brevoxyl.

Pe 1 septembrie am inceput "dieta", iar pe 15 septembrie am plecat spre Zaragoza. 

Pana pe 1 decembrie am urmat o dieta ce se asemana, practic, veganismului. Mesele mele au constat in mancaruri de naut, fasole, salate, paste cu legume, iar dulciurile - care nu pot contine zahar - au fost inlocuiite de mandarine si kiwi (sunt cam singurele fructe care imi plac).

De asemenea, am inceput sa am mult mai multa grija de rutina de curatare a fetei. 

Mi-am luat un gel de curatare foarte bun, cu care tenul meu se impaca perfect, din gama Effaclar, La Roche-Posay. Mi-l recomandase deja o farmacista din Bucuresti, dar aveam ceva retineri. Pana la urma, l-am incercat, si nu regret decat ca nu l-am achizitionat mai devreme. Pretul variaza intre 13 si 16 euro, eu l-am luat mereu cu 13. Deseori sunt oferte sau promotii in farmacii sau in magazinele specializate in cosmetice.


(Trebuie sa spun ca un tub mi-a ajuns din septembrie pana in momentul actual - inca mai are suficient pentru doua-trei spalari. Am luat o rezerva de curand, cu care cred ca ma voi intoarce in Bucuresti. )

Dupa ce imi curat tenul, imi usuc fata cu servetele de hartie (am observat ca nu se irita la fel de tare ca daca as folosi un prosop) si aplic o crema hidratanta. Dimineata folosesc Floramin, iar seara Apidermin. Ambele sunt creme pe baza de lapte de matca si sunt produse 100% romanesti si foarte, foarte, foarte! bune. 

Ma bucur sa spun ca tenul meu e mult mai bine acum. Nu este perfect si inca mai am de-a face cu monstruleti, dar comparativ cu felul in care arata acum trei luni, aspectul sau este vizibil imbunatatit.

Spuneam ca pana pe 1 decembrie dieta mea a fost asemanantoare veganismului. De atunci am inceput sa mananc, ocazional, oua si am gustat ceva jamón, salchichón si Pringles. Ce am observat? Reactiile "urate" sunt, in principal, la zahar si lactate. 

De asemenea, din septembrie nu am mai folosit machiaj. Ocazional, putin rimel, insa si la acela am renuntat, intrucat incepuse sa imi irite ochii (cred ca se stricase ceva in compozitia sa) si inca nu am cumparat altul. 

Sper ca pe viitor lucrurile sa fie tot mai bune. 

Ah, era sa uit! Peste o saptamana este Craciunul!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu