Pagini

marți, 3 mai 2016

Chestionarul lui Proust

Aveam chef, asa ca here it goes: Chestionarul lui Proust. Cateva intrebari care circula de o buna bucata de vreme in diverse forme. M-am gandit ca e cazul sa raspund si eu, adaugand si raspunsurile lui Proust, gasite in unul dintre caietele prietenei sale.

Principala trăsătură a caracterului meu: Adaptabilitatea. Ma pot transforma in functie de mediu si moment. S-ar putea spune ca-s nestatornica, dar imi place sa cred ca e un avantaj sa fii un pic cameleonic. (Proust: Nevoia de a fi iubit şi, mai precis, nevoia de a fi mângâiat şi răsfăţat, mai mult chiar decât nevoia de a fi admirat).

Calitatea pe care o prefer la un bărbat: Sinceritatea si inteligenta. (Proust: Farmecele feminine.)

Calitatea pe care o prefer la o femeie: Delicatetea si inteligenta. (Proust: Însuşirile bărbăteşti şi directeţea camaraderească.)

Ce apreciez cel mai mult la prietenii mei: Intelegerea lor raportata la mine.  (Proust: Faptul că sunt tandri cu mine, dacă persoana lor e suficient de sofisticată pentru a da un preţ mare tandreţei lor.)

Principalul meu defect: Uneori nu am rabdare si trag concluzii pripite. (Proust: Să nu ştiu, să nu pot să Ťvreau.ť)

Ocupaţia mea preferată: Tot ce tine de artele vizuale si rearanjarea bibliotecii.  (Proust: Să iubesc.)

Visul meu de fericire: Sa fiu fericita. (Proust: Mi-e teamă că nu e destul de înalt, nu îndrăzesc să-l spun, mi-e teamă că-l voi distruge spunându-l.)

Care ar fi cea mai mare nefericire a mea: Sa nu fi fost libera. (Proust: Să nu le fi cunoscut pe mama şi bunica.)

Ce-aţi vrea să fiţi? Un om.. (Proust: Eu însumi, aşa cum m-ar vrea oamenii pe care-i admir.)

Ţara în care-aş vrea să trăiesc: Cred ca Neverlandul lui Peter Pan. Pana atunci, la mine acasa e bine.  (Proust: Aceea în care lucrurile pe care le vreau s-ar realiza ca prin farmec şi unde tandreţea e întotdeauna împărtăşită.)

Culoarea preferată: Culoarea cerului senin, deopotriva luminat de soare, cat si de luna.  (Proust: Frumuseţea nu se află în culori, ci în armonia lor.)

Floarea preferată: Bujorul. (Proust: A ei, şi apoi, toate.)

Pasărea preferată: Bufnita. (Proust: Rândunica).

Prozatorii mei preferaţi: Caragiale (Ion Luca, dar si Mateiu), Eliade, Unamuno, Barrie.  (Proust: Astăzi Anatole Framce şi Pierre Loti.)

Poeţii mei preferaţi: Minulescu, Bécquer. (Proust: Baudelaire şi Alfred de Vigny.)

Eroul meu preferat: Don Quijote. (Proust: Hamlet.)

Eroina mea preferată: Christina. (Proust: Bérénice.)

Compozitorii preferaţi: Chopin. (Proust: Beethoven, Wagner, Schumann.)

Pictorii preferaţi: Grigorescu, Mucha (ador ilustratiile lui). (Proust: Leonardo da Vinci, Rembrandt.)

Eroii din viaţa reală: Parintii. (Proust: Darlu, Boutroux.)

Eroinele din istorie: Regina Maria. (Proust: Cleopatra.)

Băutura şi mâncarea preferate: Chardonnay. Mancarea... nu stiu. (Proust nu răspunde.)

Numele preferat: Pas. (Proust: N-am decât unul deodată.)

Ce detest cel mai mult: Nehotararea mea, ipocrizia altora, lasitatea. (Proust: Ceea ce e rău în mine.)

Personajele istorice pe care le detest cel mai mult: Cei care au provocat razboaie. (Proust: Nu sunt suficient de instruit ca să răspund.)

Fapta militară pe care-o admir cel mai mult: Orice ii face pe soldati sa lupte. (Proust: Voluntariatul meu.)

Darul natural pe care-aş vrea să-l am: Hotararea. (Proust: Voinţa şi seducţiile.)

Cum aş vrea să mor: 'Proust, ma voi inspira" Iubita. (Proust: Mai bun - şi iubit.)

Starea de spirit actuală: Ingrijorare, dar si calm. (Proust: Plictiseala de a mă fi gândit la mine pentru a răspunde la toate aceste întrebări.)

Greşeli care-mi inspiră cea mai multă indulgenţă: Nestiinta. (Proust: Cele pe care le înţeleg.)

Deviza mea: Fii om. (Proust: Mi-ar fi prea frică să nu-mi poarte ghinion!)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu